Je maakt je zorgen over jouw spraak of taal of die van jouw kind. De vorderingen op schools vlak van jouw kind houden je bezig.
Wij hebben gestandaardiseerde testen voorhanden die diverse onderzoeksvlakken omvatten. Op die manier kunnen wij een objectief beeld schetsen van hoe jij of jouw kind zich profileren in een groep van bijvoorbeeld leeftijdsgenoten.
Is er sprake van een bepaalde stoornis? Wij nemen de benodigde testen af en gaan in overleg met ouders, het zorg- en leerkrachtenteam, het CLB, artsen, enzovoort, om een eventuele diagnose te erkennen en te staven. Van daaruit wordt vaak overgegaan tot het uitzoeken en aanpassen van de zogenaamde 'redicodimaatregelen', aanpassingen op school i.f.v. de vastgestelde stoornis, opnieuw in overleg met de diverse partijen.
Je kan bij ons terecht om tips in te winnen over jouw aanpak thuis, voor een second opinion, enzovoort.
Wij geven jou daarnaast graag advies en informatie over welke stappen je best kan nemen in het kader van bepaalde problematieken op het vlak van spraak-, taal-, stem- en leerproblemen en –stoornissen.
Het gebeurt geregeld dat een therapie niet meteen noodzakelijk is, maar dat opvolging aangewezen is. Dat kan. We spreken dan op regelmatige basis af en vermijden op die manier dat een probleem enerzijds vergroot en anderzijds ten onrechte in therapie wordt genomen enkel uit voorzorg.
Wij begeleiden jou op het vlak van de problematiek waarvoor je bij ons terechtkomt. We staan jou bij in de omgang met dat probleem en coachen jou in de aanpak ervan, enzovoort. Kortom: we tonen jou de weg.
Een groot deel van ons werk bestaat uit directe therapie met kinderen en volwassenen met spraak-, taal-, stem- en leerstoornissen.
Het siert je dat je altijd alles correct wil weten... We spraken er nog maar net over en een uurtje later zit er al een mailtje in mijn mailbox van jou. Ik ben echt blij dat . en wij als ouders, zeer goed begeleid worden door jou en door de leerkrachten, want het is een materie waar je als ouder mee in contact komt, maar niet goed weet hoe je dit moet opvangen en hoe je het kind moet begeleiden.
(mama)Bedankt Maaike! Ik geef dit ook zeker door aan het team! Of er een dag van de logopedist(e) bestaat, dat weet ik eigenlijk niet. Maar in elk geval ook mijn volle appreciatie voor al jullie werk! Het mag en moet eens gezegd dat jullie prachtig werk verrichten!
(directeur basisschool)‘Dank je voor de info! Je praktijk straalt klasse uit!
Proficiat!
Zeer duidelijk! Dankjewel Maaike, het was zeer aangenaam!
Groetjes
'Ja, het is echt heel leuk bij Maaike.'
(patiënt)